Valt inlägg:
#7,8 Tack Reimers och Ingloz. Glad att jag fått bidra med lite upplevelse. Jag har haft en del utställningar lite här och var i mestadels Stockholm - Målningarna under den gröna färgen är politiska verklighetsskildingar. Vet ingen som målar som som jag, men det är ju inte omöjligt. Den målning du Ingloz nämner herter Ålderdom och ingår i serien Barndom - Ungdom - Träldom - Ålderdom och visst är den serien tung och dyster. Helt rätt också att det tunga och dystra har en tendens att tränga in och bita sej fast i oss oavsett vi vill eller ej. Dom fyra målningarna hängde en tid på en teaterskola och visde sej påverkade mycket av verksamheten där. Den erfarenheten gav mej en del nödvändig insikt att också gestalta livets goda - bland annat kärleken och erotiken. Det syntes nödvändigt att lyfta fram också glädjen och skönheten av den orsaken att även dessa i likhet med eländet och det tunga tenderar att sprida sej som ringar på vattnet. Och medvetenheten om båda kan ju ge en viss ballans i livet.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?