Valt inlägg:
I Lars Nilsson artikel kommer han fram till ett recept, trots att han hävdar motsatsen. Nämligen att upphöra med undanfallenheten jämtemot Islam som skribenten upplever som tilltagande. Jag upplever det inte alls så, snarare tycker jag att man i Sverige alltmer publicerar artiklar som är kritisk mot radikaliseringen hos muslimska grupper. Och som du mycket riktigt påpekar är det oerhört svårt för oss som delar av det kristna västerlandet att påverka "troende" i en viss riktning. Jag är själv inte kristen, men tror ändock att Jesus recept "att vända andra kinden till" är den enda medicin som kan hela den historia av förtryck som vi har utsatt resten av världen för. Det bästa vore att avsluta de pågående övertramp vi idag ägnar oss åt. Ett exempel är att självmant ge upp vår militära närvaro i andra länder, USA och EU bör stänga de tusentals militärbaser man har över helavärlden, avskaffa vetorätten i FN och ge genrealförsamlingen legislativ makt, Upphöra med ockupationen av Panamakanalen, Palestina, Afghanistan, Irak samt släppa in Turkiet i EU Det finns en utbredd oro i väst att man genom att bjuda eftergifter till det muslimska länderna kommer flytta fram deras positioner så de innebär ett hot mot oss. Jag tror snarare att förtryck föder motstånd, om vi skulle ha rena händer skulle de kanske inte längre hata oss? För om de hatar oss, måste vi som makthavare helt enkelt göra bättre ifrån oss. Frihet, jämlikhet, broderskap står för oss alla!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?