Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag tackar för synpunkter, personliga inlägg och engagemang. Jag kan förstå att några har reagerat på ordvalet "koncentrationsläger", men jag är övertygad om att de som satt i tyska sådana, förstår vad jag syftar på. Uppsamlingsplatser som, i grunden hade en politisk ideologi att luta sig till, när de fysiska och psykiska övergreppen blev vardagsmat. Givetvis fanns det människor, som i de tyska "sådana", som arbetade där och som såg vad som hände och också mådde dåligt. Men de hade inte makt att stoppa det som pågick. Jag orkar inte öppet berätta om alla övergrepp. Men Sunny, jag kom inte undan. Jag steriliserades inte, men man dödade barnet jag bar på och under narkosen tvångsinsatte man kopparsjuan, som skulle skada mitt underliv. Sen tvångsinsatte man den en gång till. Den, som kom att ersätta steriliseringarna... Tack och lov har samhället förändrats, men jag bekymrar mig fortfarande över bl a den sociala ingenjörskonst som råder idag, och vilka konsekvenser den kan föra med sig. Tänkte reflektera över detta och återkomma med en artikel framöver. Än en gång - tack till er alla!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?