Valt inlägg:
#25/ LJohn och Ni andra som har åsikter om liknelsen ”KONSENTRATIONSLÄGER”, det är ju en bedömning utifrån var och ens värderingar om och hur man upplever något. Personligen håller jag med för det är ju inte jag som skildrat utan en person som själv har erfarenhet av detta och det är ju inget annat än hennes egen bild som jag inte betvivlar det minsta eftersom jag själv arbetar med personer som har någon form av psykiskt funktionshinder. Jag skrev ett brev till vår käre Socialminister och ifrågasatte varför personer arbetar inom psyk. ska få lov att göra det när de som är utsatta för personal inom psykiatrin upplever det som övergrepp, enär pedofiler inte får arbeta med barn. Här är det självklart att vi inte accepterar detta så varför ska vi ens överväga att psykiatrin inte ska ha samma strikta tillsyn. Och Du Inger Olsson, en JÄTTEKRAM till Dig och tack för en bra skriven artikel som verkligen berör. Och visst…Sverige redan på 50-talet skrev på FN:s konventioner om mänskliga rättigheter, Och MYCKET RIKTIGT som Carlberg #20 skriver att det i början av 50-talet och till 1977 tvångssteriliserade vi kvinnor som ansågs vara lite avvikande. Romer, Samer och de som hade någon form av NP- unktionshinder såsom ADHD och Aspbergers med flera. Skulle man berätta det som utförts utan att nämna att detta skedde i Sverige är jag övertygad om att de flesta skulle beskriva det som KONCENTRATIONSLÄGER och inget annat. Och till ALLA ER som ifrågasätter Inger Olssons artikel….Varför inte börja lite Svensk historia och förkovra Er i lite fakta. Än en gång Inger, bamsekram till Dig för Ditt mod. Kanske kan vi nu börja få en seriös debatt häri Sverige om de verkliga förhållandena. Ser fram mot det och fler sådana här artiklar.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?