Valt inlägg:
Som gammal murveldanare blir man bestört när man läser kommentarerna till de olika artiklar som tillkommit i ett fritt forum.
De tycks i vissa delar vara invaderat av kommentatorer som finner sig manade eller rent utav kallade att förlägga sin ickesyssla till att formulera sig fram för allt med synpunkter på hur andra formulerar sig.
Semantiken har för länge sedan städats ut ur dagens papperstidningar och så även här varför slänga/kasta knappast har någon särskillnad i detta forum.
Med detta har jag inte tagit ställning varken för eller emot utan snarare eftrelyser jag lite saklighet i grundfrågan;
Kostar de insmugglade ungdomarna - dom är inte barn vare sig fysiskt eller mentalt - samhället onödigt mycket.
Är dessa - med hänsyn till sin bakgrund mera vuxna - en resurs så skall den naturligtvis behandlas så som en sådan.
Hur detta skall gå till har jag ingen bestämd uppfattning om men när Syd-Nytt i går intervjuade en kvinna i 50 årsåldern från Vellinge påpekade hon att hon hyste en viss rädsla och osäkerhet med hänsyn till pojkarnas ålder.
Visst har hon en poäng i detta ...........
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?