Valt inlägg:
Jag är 65 men kan inte låta bli att se er både Nettan o Ingloz som yngre.Kanske ni är unga i själen? Eller,gud förbjude,så är jag född gammal.Men det rimmar dåligt med min barnslighet som jag bejakar helt utan prestige.För har man fått alla psykiska diagnoser som finns har man ju inget att förlora genom att vara barnslig? Att man är galen vet ju alla ens vänner redan.Å andra sidan älskar jag den lille pojken som jag hittat inne i Janne så mitt känsloliv är i alla fall livat.Men min senaste diagnos är faktiskt borderline eftersom den är en s.k "slaskdiagnos" dvs används när någon lider av flera saker.Jag har både panikångest ,kronisk depression o kroniska självmordstankar.Sömnsvårigheter noterades första gången när jag var 11 månader och jag är varje kväll väldigt rädd för att lägga mig.Bara att närma mig sängen ger hjärtklappning trots både antidepressiona medeciner o sömntabletter. I många år vågade jag inte lägga mig utan att hälla i mig några flaskor vin innan men det är länge sedan nu.I bland sover jag o Bellmani läshörnan i soffan för att undvika sängen.Men med Bellmans hjlälp så vågar jag oftast försöka sova men sällan före 3-4 på natten.jag drömmer hela tiden så hemska mardrömmar så de avskräcker från sömn Jag antar att självmordsdriften beror på en önskan att få slippa all ångest för jag tycker om att leva. Men i vardagan skiter vi i diagnoserna här i huset o lever!!!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?