Valt inlägg:
Sunny Fri! Oj vad gammal tant är!!!! *lol*, ja i alla fall äldre och kanske lite klokare. Har inte hunnit till 60 än men blir om två år och jag får hoppas att jag orkar engagera mig. Det har trots allt sina fördelar att vara lite äldre och förhoppningsvis även lite klokare. Jag har bara inte kunnat låta bli att lägga mig i när jag ser rena rama idiotier när jag varit yngre. Man kan inte bara jamsa med. Nu på äldre dar har jag ändå lite vett att inte alltid gå in i diskussioner.
Du har haft ett spännande liv verkar det som. Synd bara att vi inte kan acceptera människan för de unika egenskaper vi har i stället för att försöka få en standardmodell att alla ska vara lika och inte avvika från ett strikt mönster. Det är ju avvikelserna som är personligheten. Vi borde titta på vilka enorma möjligheter detta egentligen är. I stället ser vi till de olika begränsningar så mycket som möjligt.
Bodde i Holland för ett antal år sedan. Engagerade mig i kvinnofrågor. I Holland fanns en grupp bastanta kvinnor som helt enkelt åkte runt och pratade med männen där det förekom misshandel. Denna kvinnogrupp sade helt enkelt åt mannen att nu fick han sluta slå sin kvinna och gjorde han inte det så tog dessa kvinnor helt enkelt tag i mannen tills han fattade.
Nåväl, kom till Sverige och pratade med Alla Kvinnors Hus och sade att denna metod hade effekt i Holland så varför inte införa den här i Sverige. HÖR OCH HÄPNA….Deras svar var att vi kunde ju inte gå handgripligt tillväga mot män???? Vi får inte slå dem även om de halvt slagit sönder och samman sin kvinna. Ibland förstår jag inte svensk mentalitet.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?