Valt inlägg:
#52/ Sunny Fri……Tack för Dikten och resten Du skrivit. ”Låter som Dig när Du var ung”….skriver Du. Hur gammal är Du egentligen. Spelar förvisso ingen roll. Med tanke på Unga Klara, Hade en lägenhet på Gamla Brogatan när det var bostäder Plattan och även Nalen fast Du inte nämnt den får jag för mig vi är ungefär jämnåriga.
Jo, jag ”finner mig” visst i alla orättvisor har inget annat val men jag tänker inte sitta tyst och inte försöka göra något åt det. Men visst, man får mätta mun efter massäck och göra vad man kan. Var också som Du beskriver Dig när jag var ung, enda skillnaden är att jag gör på ett annat sätt nu, kanske inte tar strid på samma obstinata sätt som då.
Då kommer Du säkert ihåg ”talarstolen” vid Sergels Torg. Där var jag många gånger. Ler när jag tänker tillbaka. Att Du inte lyckades starta en fackförening för sexarbetare. Synd! För i Norge för inte så länge sedan fick en sexarbetare skadestånd p.g.a. att ha blivit våldtagen och misshandlad och därför inte kunde få sin vanliga inkomst. Visste jag hur man länkade in artiklar skulle jag göra det. Jag kan inte fatta hur vi svenskar är funtade ibland vi vågar ytterst sällan säga ifrån. Nä, nu börjar vi komma ifrån ämnet vad artikeln handlar om. Får väl skriva en ny artikel om detta ämne
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?