Rapportera inlägg

Valt inlägg:

forts I efterhand gjorde många av dem karriär på oss o våra liv.Forskarparet Stig Larsson-Sven Axel Månssson hade väl inget annat material än det vi forkat fram åt dem när de började kalla sig experter o Svalle blev Proffessor.De sålde ut oss alla men särskilt en mycket ömtålig flicka som tyvärr inte orkade .Myndigheterna vaknade upp o började ta våra barn o bostäder ifrån oss.Under tiden satt de där o skrev bok efter bok om oss.Nestius o Edling o hela P-tidningen R var rutten . Nå jag lärde mig min läxa. Alla kan göra någonting men ingen kan göra allt.Bildar man ett kollektiv där medlemmarna sköter sig bra o betalar hyra har man råd att ha några Gäster i knipa.Finns det ingen plats för avgiftning av en narkoman som står i kö kan man fixa det hemma om man är flera som delar jobbet för man får ju gå i skift.Det tog 4 månader innan vi kunde lämna "vår" pojke nattetid o då fick han hunden hos sig.Vissa lagar kan man skita i.Vi har haft gömda flycktingar här o vi har haft misshandlade kvinnor som vi försökt få ner til Skåne där kollektivet under många år hyrde en gård.Nu är de flesta avktiva döda och vi som finns kvar är sjuka som jag själv eler både gamla o sjuka den Käre som blir 86 til våren o som 20 år som frisk pensionär har uträttat stordåd för människor i knipa Nu är det hans tur att få hjälp av oss andra.Ock jag har lärt mig att försöka stilla min häftiga själ som Stig Dagerman skriver.Jag hittade ett gammalt kassetband i en antik maskin härom dagen.Min lille pojke läser allvarligt upp en dikt han kunde utantill: Jorden kan du inte göra om/ Stilla din häftiga själ/ Endast en sak kan du göra/ en annan människa väl/ Men detta är redan så mycket att själva stjärnorna ler/ En hungrande människa mindre betyder en broder mer/

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?