Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Nettan. Du låter som mig när jag var ung! Jag tänkte iNTE finna mig i livets orätttvisor o drog ut i kamp! I mitt fall var jag ju tvungen att skaffa en grund att stå på inte minst ekonomiskt.Jag tog mina barn till demonstrationer emot Franco:de var 4 o 5 o det första spanska ord de lärde sig var asecino mördare Det gällde de sista garrotteringarna i Spaneien:för er som inte vet kan jag berätta att det är ett fruktansvärt sätt att dö på:man snaras helt enklet bakifrån bunden på en stol.Sakta.Hemma i Sverige gick jag med på första maj o berättade arberarrörelsens historia för ungarna.Vi såg Jösses Flickor Susanne Osten/Margareta Garpe flera gånger:Ungarna kunde alla sångern utantill o jag berättade om kvinnohistoriken.Så var det unga Klara o Pistolteatern o många andra fria grupper jag drog med hopar av barn,fosterbarn o kompisar. På Hiroshimadagen tog jag med dem in till Plattan flera år:alla lade sig som döda när signalen ljöd. Jag försökte bilda en fackförening för sex arbetare.Jag kunde inte förstå att en så stor grupp människor stod helt utan för samhällets alla rättigheter.Sjukkassa.a-kassa. o allt annat oxå.Jag trodde det skulle gå med 10 års hårt politiskt arbete:vi hade draghjälp av några liberala i riksdagen som hann påbörja lite innan de tvingades sluta umgås med vår förening.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?