Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#45 / Tack Nettan999! Trots att det har gått så många år sedan min mor hastigt dog en vecka före Julafton så drar en mörk skugga förbi som en påminnelse varje ny julhelg. Bättre kunskap hos mej hade förändrat allt ... nej, Nettan, det var jag som formulerade fel, men mitt inlägg #11 var inte en fråga utan ett påstående om att vi anhöriga behöver mer kunskap, och det håller du ju med om och anser t.o.m. att det är en rättighet. Det tycker jag också! ... När jag nyligen satt i väntrummet på mitt sjukhus fanns en liten skrift, ett tunt häfte, som berörde det det här och gav vissa kännetecken på när patienten gör sej beredd att lämna livet, hur denna då går in i sej själv. Men det behövs en mycket utförligare beskrivning som inte utelämnar dödsångest som är så vanligt. Framför allt måste vi få veta att dödsångest är lika naturligt som att somna in.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?