Valt inlägg:
Ännu går han upp o äter frukost o ännu ser han på nyheterna om någon sätter på TV:n åt honom men han har blivit ganska apatisk.Det är vinter:sommartid har han trädgården o ballkongen.Han läste mycket men en av strokerna tog det mesta av synen när vi använt ett helt år till att öva upp det förlorade språket.Han har tyckt om musik men hör mycket illa o sedan han föll o bröt lårbenshalsen är han väldigt vingligt trots rullatorn.Jag tycker att han måste ha väldigt tråkigt där i sin stol men ännu verkar han intresserad av livet runt sig.Han frågar mig om det han missar på nyheterna:jag kan läsa korta stycken högt för honom.Bäst har vi det i sängen o då menar jag när vi kan ligga o hålla hårt om varandra o kanske dåsa eller sova lite tätt,tätt i hop.I bland minns han klart det förflutna:ibland säger han bara att han inte minns.Men barnen undrar hur jag vet när han verkligen är trött? De ser en sådan enorm förändring hos sin pappa o de menar att han är värre däran än jag vill inse.Att jag kämpar för att få behålla honom med de där näringsdryckerna o allt annat jag stoppar i honom.Förra vintern åt han jordgubbar med vispad grädde över ett år till middag varje dag!Men så länge han önskar någonting ätbart är det inga problem ja utom att åka stan runt o fråga efter jordgubbar i januari då:o näringsdrycken som finns på apoteken finns i jättemånga smaker o han älskar dem.Så länge han gör det ser jag inga problem.men jag bävar för hur det kan bli.Hans siste bror de var 6 syskon men är 2 kvar är döende i canser o har nu slutat att både äta o dricka.När jag ser det blir jag rädd.För att det ska bli så med Min Käre.Men någon akutvård i livets slutskede blir det inte tal om.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?