Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Tack Ingloz! Men det gäller inte bara gamla, fullt friska personer som idag röker nekas hjälp eller får ”hjälp” att avsluta sitt liv om de kostar samhället för mycket. Är det sedan en person som missbrukar så finns det ingen anledning att lägga ned resurser på denne. Alkoholister är väl de som blir den mest drabbade kategorin och då ska vi lägga på minnet att det är staten och staten allena som gjort dessa personer till missbrukare. Jag har inga synpunkter på vad och om människor nyttjar olika stimulantia men det är viktigt att vi behandlas lika ifråga om människosynen och respekten för allt levande. Vem har rätt att döma en annan människa? Och de frågor jag får….? Nä jag vill egentligen inte gå in i någon diskussion eftersom jag inte har den kompetensen men ALLT GÅR ATT KOLLA UPP på nätet om någon tycker det verkar helgalet det jag påstår. BRA ATT VETA: Det finns hjälp idag, dock inte aktiv dödshjälp i Sverige. Men både Holland och Schwiez har detta inte helt säkert på länderna och eftersom de tillhör EU och vi nu har LOV-lagen http://www.regeringen.se/sb/d/10057/a/99454 så är det en rättighet att välja vårdform om den inte finns i hemlandet. Passiv dödshjälp däremot anser jag missbrukas av Läkare med en inhuman människosyn och de sparkrav de har att rätta sig efter.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?