Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Den här gången räknar du allt fel Per Arne! Någon pomperipossaeffekt blir det inte, men om ingenting mera sätts in på kontot, så finns det i stort sett ingenting kvar på kontot efter några år. Det är ju det som är vitsen med ett penningsystem som det inte går att försöka tjäna pengar på pengar med. Alla som samtidigt vill försöka tjäna pengar på pengar bör då fortsätta med att parallellt använda nuvarande valutor. Vitsen är ju att de pengar som används på varu- och tjänstemarknaden inte utan vidare skall kunna föras över till finansmarknaden. Men var och en får ju 7000 nya kronor varje månad att försöka leva på. Vill man ha mera så måste man arbeta eller få dem av någon annan. Om 100 kr sätt in idag och det dras 1 på nästa natt så är det 99 kr kvar. Då dras det ju 99 öre natten därefter och blir 98,01 kr kvar. Nästa natt dras då ca 98 öre och det blir lite mer än 97 kr kvar osv... osv... Jag lyckades inte hitta rätt sätt att räkna just nu. Sist jag läste matte var på 1960-talet, så jag har glömt hur man räknar med fakulteter eller vad det nu var..?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?