Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#21 / Inger Olsson, vad glad jag blir av din kommentar. Bara det att du ger dej tid att fundera på Unos text istället för hans person känns stort. Han har lagt ner mycket möda och gjort ett bra jobb. Sån´t uppskattar jag ... Ja det var en ruskig tid på 80- 90 talet. Det var unga oerfarna människor som lockades in i förödande skuldfällor som sedan vingklippte dem och därmed ödelade de bästa åren av deras liv. Jag vet hur det gick för ett par av min sons kompisar som lockades att satsa med lånade pengar - men nu är det sms-lånen som sätter krokben. 10.000 :- är ju inte så mycket tycker dom, nej, men lånar man gång på gång så blir det förödande. Och skuldfällorna blir till underhållning i Tv ... Under begreppet upplevelseindustri tycker jag även turismen kan placeras. Att bo på ishotellet där uppe i norr är säkert en annorlunda upplevelse, och att dricka sin "bröllopsskål" i isglas. Tyvärr har myndigheterna inte förstått att turismen är något dom verkligen borde satsa hårt på. Vi har så mycket att erbjuda med vår allemansrätt. Förbättra vägarna så att samekulturen, som är verkligt exotisk, blir tillgänglig ... Ja, forskning är vad jag personligen tror allra mest på. Energi, givetvis, men även även annan typ av forskning, och kunskap ... Du nämner sparandet. Där kan jag gå till min egen situation. När maken o jag köpte eget hus på 80- talet ville banken ge oss saftiga krediter. Ganska snabbt insåg vi att det var en lockande fälla. Bort med den! Att spara först och köpa sen är vad som gjort att vi klarat oss bra trots ojämna inkomster ... Energitjuvar finns överallt. Jag kan namnge ett par stycken - men du, Inger, tillför energi. Engagemang genererar energi!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?