Valt inlägg:
Uno Hansson, nu fattar jag varför vissa av dina artiklar inte får den respons de förtjänar: De är för smarta för oss normalbegåvade ... i den här artikeln fastnar jag för stycket som handlar om att satsa: "Riskkapitalismens filosofi är att delvis avstå från att konsumera hela inkomsten direkt och på så sätt samla kapital – investera detta i riskprojekt för att förhoppningsvis få högre inkomster i framtiden. Men detta har ju mer och mer urartat till att det finns risktagare som till exempel lånar pengar" ... Där vill jag inflika att nyligen skrev metrojobb.se om en kvinna som i verkliga livet praktiserat en parallell till det du berör. Hon sparade av sin lön för att själv satsa på kurser som höjde hennes kompetens. Hon har alltså investerat i sej själv och höjt sitt värde på arbetsmarknaden, istället för att vänta på att arbetsgivaren skulle betala vidareutbildningen. Nu har hon en lön som vida överstiger det hon själv satsat. Det är betydligt smartare än att "jobba gratis" som media berättade om i går.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?