Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#96Väldigt intressante att du fastnade precis vid GT och inte gick vidare… kan vara så att resten av den judiska historien inte passar ditt syfte?// Nej alldeles riktigt mitt syfte är inte kristendommen som är en utvekling från judendommen - liksom även islam är. Sedan tror jag att det kan vara lämpligt att ställa begrepp som rasism, antisemitism och sionism under luppen en stund. De semitiska folken inefattar flera av de folk som bebor det så kallade mellanöstern med omnejd - bland annat Araméer, Assyrier, Hebréer, Kananéer, Araber, Etiopier, osv. Flera av dessa är judar, kristna eller muslimer - alla enligt senaste vetenskapliga rön härstammande fråm afrika i tidernas morgon... Jag är inte nationalist därför har jag ingen större sympati med sionismen - och eftersom jag inte ser mej som någon rabiat antinationalistisk fundamentalist så har jag ingenting emot någon nation som försöker leva i fredlig harmoni med sina grannationer. jag är inte heller så känslig beträffande om jag skulle hjälpa någon på traven att få dej som anhängare - nejdå min bäste herre, väl bekomme. Däremot föredrar jag hyggligt sansade debatter kring sakfrågor utan alltföt yviga gester - tror att förståelsen för varandras ideer och synsätt ökar på så vis vilket säkert är till fromma för alla oavsett religion, hudfärg, sexuell läggning osv. OK?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?