Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ska vi diskutera artikeln, somalier eller vad? Nej, artikeln har varken med artisteri eller journalistik att göra. Journalisterna och de ansvarige utgivarna har helt missat poängen och syftet med journalistiken. En journalist ska och bör inte komma med egna värderingar. Nyheter och händelser skall vara objektiva för det är ju inte journalisternas egna värderingar vi vill höra i alla fall inte jag utan återge en händelse utifrån verkligheten på ett objektivt sätt. Jag tycker personligen att jag som läsare blir omyndigförklarad eftersom man som en röd tråd kan följa hur journalisten tycker och tänker för allas vårt bästa. Att sedan den ansvarige utgivaren spär på att jag och alla andra läsare inte själva har ett eget förstånd att kunna avgöra hur vi vill uppfatta en händelse är ytterligare ett synsätt som bekräftar hur vi behandlas såsom omyndigförklarade individer läsare. Trots allt är det vi läsare som ser till att de olika tabloiderna går med miljardvinster varje år. Är vi då inte värda att få lite mer respekt utifrån nyhetsinnehållets objektivitet? Räcker det inte att vi inom vården inte ens får göra en anmälan utan det skall någon annan godtyckligt göra åt oss om de anser att vi är tillräckligt kränkta. Och varför finns det inte en journalist som har kurage nog att ta upp sådana händelser som är tragedier för alltför många, för ven bryr sig egentligen ven som använde bilbälte eller ej? Och vad det gäller böterna så får de väl betala som alla andra om man inte heter Carola Häggqvist eller Mona Sahlin förståss. Mona Sahlin fick för ett antal år sedan ett antal parkeringsböter för att hon parkerade på en busshållplats för skolbarn. Vad gjorde man? Man löste det enkelt genom att flytta busshållplatsen.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?