Valt inlägg:
När jag o den käre skulle bostätta oss i Sverige valde vi landsbyggden.Att det inte fanns el verkade som en bagatell efter åren i den lilla bussen.Vi had en fotiogenkamin som om vintern stod på dygnet runt med en jättekastrull varmvatten som alltid var tillgängligt.Jag såg bättre då o hade inga problem med fotogenlampor. Värre var att vi inte hade väg så Den Käre fick ta skidor ut till stora vägen där bilen stod vintertid för att kunna pendla till jobbet. Jag tog in getterna o kaninen men de åkte ut i stallet igen när barnmorskan kom minns jag .Hon hade en ficklamapa med sig så i det begränsade ljust såg hon inte hunden under sängen innan sonen var född:Annars hade väl den kraken åkt ut i stallet han med:stugan hade bara ett rum.Med en härlig öppen spis som den käre dalamålat!Han var en mycket bra målare av gamla mönster: när vi var i Norge för sista gången 2003 hade de sparat hans tak o skåp lite här o där.Det hade blivit arvegods till barnbarn vars far o morföräldrar han målat dem åt!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?