Valt inlägg:
För två dagar sedan blev det mångkulturellt och vinterbad, efteråt arabisk mat och musik. Igår blev det mångkulturellt och gymmet. En och en halvtimme på gymmet, efteråt hamburgare på Burger King, i bakgrunden gladlynt barnhojt. Idag blev det mångkulturellt och Nordic Walking i bokskogen vid Torups slott i Svedala. Efteråt blev det Hang Zhou, en kinesrestaurang i Malmö. Jag beställde fyra rätters, efterrätt blev friterade bananer med glass. I bakgrunden kinesisk … nej engelskspråkig skvalmusik. Idag vid tolvtiden tar jag på mig ljudtäta hörlurar och lyssnar på musik för att slippa höra alla smällar och raketer. De påminner mig om för exakt ett år sedan när USA-sponsrad Israel bombade Gaza med vitfosforbomber och dödade 1400 människor varav över 300 barn. Gott Nytt År till alla Palestinavänner och en spottloska till Israelvänner … I morgon bitti tar jag en promenad på stranden med den vita sanden, gör QG och sänder tio stycken Khom Loy svävande lyktan till himmelen med önskan om att skurkstaterna USA och Israel tar fram förnuftet och slutar med etnisk rensning av palestinier.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?