Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Min make Kurt Helge, som var hängiven vinterbadare under alla år vi bodde i Limhamn, hälsar att plussar du på med 2° både i vattnet och luften så kan han tänka sej att ta ett dopp. Fast jag tycker att han ska vara lite försiktig med tanke på åldern numera. Kurt Helge trivdes speciellt bra med ett par finska kompisar som verkligen hade sisu. Men alla snubbarna var härliga, säger han. En profil som alla gillade var prästen Ingemar Simonsson. Sorgligt nog omkom han vid en olycka 2005 http://sydsvenskan.se/malmo/article91129/Ingemar-Simonsson-dod-i-lastbilsolycka.html "På den asfalterade gång-cykelvägen kom vinterbadaren Ingemar Simonsson gående på väg till kallbadhuset och varken han eller chauffören upptäckte faran i tid." Han var omtyckt av alla, så bestörtningen var stor. Det spås att den här vintern blir riktigt svinkall och det måste väl finnas en gräns även för en vältränad vinterbadare, gissar jag.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?