Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Äntligen, Pia, äntligen har min käre make och jag fått möjlighet att fira vår egen jul, efter våra egna önskningar. Vårt firande liknar mycket det du har kommit fram till. Julbordet fick annat innehåll därför att vi bytte ut alla "måsten" till sådant som vi verkligen gillar. Under många år strävade jag efter att servera sådant som min svärmor ansåg att man måste äta på julen. Det var mitt eget fel, men blev inte lättare att stå ut med för det. Sedan hade vi det pliktskyldiga firandet hemma hos övriga släktingar. Då har man inget annat att göra än att ta seden dit man kommer. Något annat vore oartigt. Men i år hade vi bestämt att inte lämna vårt mysiga hem, julpyntat efter vår egen smak och med mat på bordet som vi verkligen njöt av. Vilken underbart egoistisk Jul vi haft år 2009. Visst är det fint att vara social och tänka på att alla måste få sitt, den modellen kommer vi säkert att välja fler gånger, men minnet av den här julen kommer vi att leva länge på.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?