Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Själv har haft tre SAAB bilar. Och det var före innan GM tog över. Därför har jag svårt att förstå det där med hur otroligt skickliga och kvalitetsmedvetna SAAB:s ingenjörer har varit och hur nedsumpat märket blen när GM tog över. När 99:an kom klarade man i Trollhättan inte ens att tillverka egna motorer utan importerade dessa från England. Topplockspackningarna small i ett. Dum som jag var inbillade jag mig att när SAAB sedermera gjorde egna motorer skulle de bli bättre. Men där åkte jag på en nit igen. Samma problem - fast dyrare att laga. Fick man dessutom en skada på lacken gick den aldrig att reparera i samma färgnyans, för SAAB bytte ständigt färgleverantörer. Intressant var att svenska motorjournalister på den tiden 60-70tal aldrig någonsin kritiserade kvalitén på SAAB. Att förlämpa den geniala svenska ingenjörskonsten gick naturligtvis inte för sig. Nej, kritiken riktade sig mot japanska bilar! Men på den tiden var också lättare att muta journalisterna. Festerna, resorna och presenterna som SAAB och Volvo bjöd på talas det om än idag.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?