Rapportera inlägg

Valt inlägg:

11/ Janne, det var något helt otroligt! Jag satt på trappan till mitt hus och iakttog hur pulkor, julgranar och diverse prylar blåste iväg utmed gatan. Två av mina barn var hemma och funderade på att åka in och gå på bio i Växjö, men jag avrådde dem tack och lov. Dagen efter skulle min yngsta dotter åka till Hultsfred där hon gick i skolan, och sonen skjutsade henne till bussen i Växjö. Han kom tillbaka och sa: "Det här måste ni bara se..." Vi körde några mil den dagen och det var en förödelse som var helt otrolig! Ett totalt förändrat landskap - på måndagen visste jag knappt var jag var när jag körde till jobbet. Det var faktiskt riktigt otäckt. Men man vänjer sig ju vid den nya landskapsbilden. Det tråkigaste är att mitt lilla sommartorp som förr låg i "ett naturskönt område med nära till skog, bärplockning och svampplockning" råkade hamna i ett kalhygge. Det är sådant som sätter ner marknadsvärdet! Fast vi for ju egentligen inte speciellt illa - vi var utan el i fem dygn, men för många rörde det ju sig om flera veckor. När Billy inventerar "de viktigaste händelserna unde 00-talet" så gör han det trots allt från en ganska inskränkt och begränsad synvinkel.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?