Rapportera inlägg

Valt inlägg:

fortVi gjorde likadant som unga o när barnen kom hyrde vi ut bostaden o flyttade in i en husvagn under långa perioder.Med hur stor bostad behöver man ha? Om ens barn är på dagis o i skolan o sedan har fritidsintressen när de är lediga:behöver de verkligen var sitt rum då? Är det inte bättre att de delar o man hyr ut det andra rummet? Jag studerade när man grävde fram en liten by som legat vid en varm lagun för mellan 8 och 10 tusen år sedan.Nu är den igenväxt igen De åt fisk o skaldjur,de samlade bär o ibland jagade de. Man kan se en del av byn rekonstruerad på Trelleborgs museum.Man har räknat ut att varje vuxen i byn kan ha arbetat i 2 eller 3 timmar /dag! Vilka framsteg vi gjort! När jag någon gång förirrar mig in i en shoppinggalleria slås jag alltid av samma tanke:Himmel var prylar det finns som jag inte behöver!!Jag samlar på böcker men köper dem sällan när de är nya utan då läser jag dem för att köpa dem på loppis för någon tia.Jag äger varken smycken eller smink men behöver inte tänka efter ifall jag har råd att ta alla 7 ungarna på teatern 2 veckor i rad.Jag kan resa även om det i dag är lite besvärligt.Vi bor i kollektiv här i huset o delar 8 vuxna allt kan du säkert förstå att alla inte behöver arbeta heltid hela tiden.Men vår kulur är prylgalen! Folk slänger sina nya tv apparater när det blir inne med plattskärm:Jag lägger hellre pengarna på Viasat Guld eftersom det är pensionärerna som har tid att sitta o titta på History,natur o TV 4 fakta om dagarna.Vi vill ha ett liv men inte ett som fokuserar på våra arbeten."-Hej vem är du? Jag är ingeniör på Philpis.O du då? Jag är Roland." Det är en jäkla slillnad men man måste själv sätta de där gränserna för vad.man behöver. Bara att laga mat på resterna o sluta slänga mat vore en jättegrej ekonomiskt.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?