Rapportera inlägg

Valt inlägg:

ingloz :Tyvärr duger inte de recepten på apoteket: O det är Rolf som hade kunnat få hemtjänst:inte jag.Det där är struligt.Jag kämpade i nästan 7 år med handikappanpassningen o när vi nästan var klara fick vi börja om.Plötsligt ansåg handläggaren,som inspekterat oss massvis med gånger utan att klaga på släktskapet, att hela turen varit olaglig då jag inte är släkt med Rolf o ändå skrivit ut hans ansökningar på min dator. En strokepatient som tappat både språket o det mesta av såväl syn som hörsel lär inte komma långt med de hundratal dockumet vi kämpat oss igenom de sista 7 åren. Han kan inte svara i telefonen eller sätta på sin Tv eller radio ens. Jag hade ju varit gift med Rolf o vi har levt i hop i över 45 år o fick 3 barn o 7 barnbarn men släkt? Icke.För vi bor ju i kollektiv o det räknas inte som "samboskap under äktenskapsliknande förhållanden!" Nej min andre exmake bor ju oxå här sedan 30 år.Juridiskt sett kan Rolf ge fullmakt åt vem som helst att skriva efter hans diktamen:han är varken dement eller borta i huvudet.Vi orkade inte bråka. Vi fick skriva kopior på alla dessa pappaer o låta dottern skriva under.Under 3 år saknade vi alltså den lilla utehiss som gör att vi kan ta ut Rolf över huvudtaget.Färdtjänst har inte dubbelkommando utan en stegklättrare som inte funkar i gamla hus.Så vi har alla fått bära ut honom till bilen då han haft viktiga läkartider o sånt.Duch o toalett fick vi ta banklån för att ordna då beslutet tog över 5 år o så länge kan inte ens Rolf vara utan badrum: Vi fick ett bidrag på 54 000 retroaktivt.Det hade kostat 3 gånger så mycket men vi fick avdrag för ett för litet handfatmåste ge plats åt Rollatorn en för hög toalett Rolf är 1.94 lång o annat skit som hon hittade på. I maj gifte vi oss:nästan på dagen av det första bröllopet .Då blev vi släkt.Men de gör sitt bästa för att spara: den gubbe som skulle haft den här hissen hann dö i kön o det väntade de sig nog att Rolf skulle göra efter så många stroke, lårbensbrott som sängband honom en tid, och med grav kol o så 85De försäkrat ju ut folk med canser nu:var tog välfärden vägen?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?