Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Gunnar: Är det så att det ska bli en klassfråga att få ha hund eller katt? Men helt lagligt att köpa mat o sprit på krogen för tusenlappar? Vad skräpar kroggästerna inte ner? Ta en titt runt Stureplan en helgnatt.Men de som skräpar ner där är ju rika. Jag bor i Stockholm.Hade det blivit som i Reykavik hade vi fått välja mellan att avliva lille Bellman eller flytta 11 personer ut på landet? Då hade jag bara haft en utväg för jag kan ju inte flytta dagisar o arbetsplatser.Och utan hund vill jag inte leva.En barndom med bara hundkompisar har format mig .Det är illa nog med den dagliga sorgen o saknaden efter Bamse o insikten om att jag aldrig mera kommer att kunna ha en ny S.t Bernhardshund .Det blir sådana som jag som inte kommer att ha råd5.200 efter skatt eller min syster:hon miste på 5 år sin man, sitt hem hon har aldrig haft egen inkomstsitt barnbarn o sin vuxna dotter.Hon flyttade till en liten 2.a o utan sin hund o sin katt tror jag inte hon skulle klarat det? Nu är de oxå döda o ligger i familjegraven där hon redan låtit rista in sitt namn.Hon har fått en ny katt o hennes söner spronsrar kattmat o veterinären. Min lillasyster har varit sjuk hela livet förmodligen spelar vår pappas 7 års övergrepp innan hon fyllde 11 in o nu har hon fått canser oxå.Hennes största kärlek är hennes katt o maken som är kattalleriger äter en massa medecin så att hon ska kunna ha katten i sängen.Hon är så full av ångest.DET är KÄRLEK.Det finns många som oss men utan sponsorer. Varför kan du inte unna oss våra husdjur även om vi har begränsade resurser? De betyder ju så mycket för oss o det är jag som klär mig i kläder från soprummen eller i bästa fall ifrån Myrorna för att kunna ha kvar min hund. Jag förstår inte att du inte unnar andra människor att få vara lyckliga: hade du en hobby som du offrade mycket för att ha råd med skulle jag ju vara glad för din skull istället?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?