Valt inlägg:
# 7/ Nej, Sunny, det har du ju rätt i, men människan kan bli farlig för sina hundar. Det gör så ont i mej när jag tänker på de fall jag känner till eller har bevittnat där hundar har missbrukande ägare. En kvällspromenad som jag inte glömmer är den då maken o jag hade en vinglande husse med sin schäfer en bit framför oss. Hunden var uppenbart mycket törstig och ville stanna och dricka vid varje vattenpöl som bildats efter regnet för en stund sedan. Mannen kontrade med ett kraftigt ryck i kopplet, en svordom och en spark för att sedan ta fram sin flaska ur fickan och truga det vilt protesterande djuret att dricka. Samma procedur upprepades gång på gång. Min make ville givetvis lägga sej i, men jag bönade att han skulle låta bli för efarenheten säger, precis som vid mobbning mellan skolbarn, att offret får dubbelt så mycket hugg o slag efter att förövaren blivit åthutad. Det finns alltför många olämpliga hundägare. Tyvärr! Och varken alkohol eller drogmissbrukare är lämpliga för att ha ansvar för djur över huvud taget - i Malmö såg jag en drogpåverkad ormägare som stolt minglade omkring bland skräckslagna kunder utanför ett varuhus med sin halvt förfrusna boaorm kring halsen. Ok, nu var det farliga hundar det gällde, och redan har alltför många, både människor och djur, blivit så illa tilltygade att en utbildning verkligen är önskvärd. Utbildning alltså - inte kontroll.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?