Valt inlägg:
#5/ Utforskaren, oseriösa hundägare förstör för alla dem som verkligen behöver sina älskade husdjur för att höja sin livskvalité. Ledarhundar och andra specialtränade hjälpredor är till ovärdelig hjälp för många handikappade och det önskar jag att vi skulle få läsa om istället för sådana här otäcka artiklar http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6304149.ab som redaktionen fick syn på i dagens nummer av Aftonbladet. För det finns mängder av solskenshistorier om hur betydelsefulla dessa fyrbenta vänner faktiskt är. Samtidigt finns det människor som inte tycker om djur överhuvud taget men dom är inte människovänliga heller. Det visade sej nyligen då jag skrev ett inlägg i min logg på Facebook som gick ut på att en hund eller katt borde vara obligatoriska inslag på alla äldreboende. Det skulle vara en samhällsekonomiskt vinst då det faktiskt är bevisat att äldre blir friskare och behöver mindre medecin om de får chansen att umgås med djur. En dam blev faktiskt så uppretad över denna min oförskämdhet att hon avsiktligt sabbade en fin kommentar som allas vår Sunny hade bifogat. Så visst, alla håller inte med, men alla skulle märka fördelarna.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?