Valt inlägg:
Den 69-åriga kvinnan kunde lika gärna varit jag. I vår trappuppgång finns 5 hundar i tre av bostäderna. En av dessa är just en sådan kamphund som är avbildad i Aftonbladet. En ung flicka är ensam ansvarig för den samt en stor blandrashund . För snart 25 år sedan blev jag och vår dåvarande lilla cockerspanielvalp Boy, attakerade av en fullvuxen schäfer. Den senare sprang fritt utan koppel och var inte det minsta intresserad av att lyda sin husse som envist försökte stoppa honom. I sista stund var det något annat som distraherade och vi kom undan med blotta förskräckelsen, Boy och jag. http://www.facebook.com/photo.php?pid125279&id1707650715 Men, trots att jag älskar djur och har haft många sorters djur i min omgivning under livets gång så satte den händelsen tydligen djupa spår för jag kan än i dag känna en liten ilning av skräck då en okopplad hund sätter kurs mot mej. När man dessutom har hört att hundar "känner lukten av rädsla" så gör det inte obehaget mindre. Jag kan inte förstå varför det ska vara så svårt att få igenom ett koppeltvång. Det finns ju inhägnade rastplatser för hundar där de får springa fritt. Och naturligtvis skall det införas någon form av lämplighetsintyg efter att en blivande hundägare genomgått en obligatorisk grundutbildning.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?