Valt inlägg:
Jag får inte länkarna att funk.Samandrag:Artikel av Sunny Börjesson publicerad 29 jul 2007 kl. 00.26:
"Ranelid - en ganska usel författare
Nu har Björn Ranelid utmanat Jan G på en verbal duell eftersom han enligt sig själv är så mycket överlägsnare intellektuellt. Jag avvaktar med spänning fortsättningen."
"Men vår ömtåligaste egoblomma bland herrarna torde ändå vara Björn Ranelid? Förra gången siktade han in sig på Liza Marklund och hävde ur sig att en million kunde skriva som hon men bara Ranelid som Ranelid. Problemet är ju bara att en million fler läser Marklund än Ranelid."
"Jag kan ju bara tala för mig själv men jag tycker att Ranelid är en ganska usel författare och han lider av en skribents största synd: Han förmår inte engagera läsaren.
Den enda bok av honom jag äger har läst några till är Mitt namn ska vara Stig Dagerman. En bok om denne fascinerande skribent borde inte gå att göra tråkig men Ranelid kan konsten. Det var endast mitt stora intresse för Dagerman som fick mig att läsa boken till slut"
O slut på citaten från min gamla artikel.
Jag har inte ändrat mening :tvärtom.För några veckor sedan slaktade han verbalt en ung författare på framåtgående glömt vem med orden: jag skulle inte kunna skriva så dåligt hur jag än försökte.
Förresten:är det bara jag som har problem med länkar o rullande text den vi försöker skriva ?Eftersom jag är teknikidiot utgår jag i första hand att felet är hos mig men jag har tagit fel på det oxå några gånger.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?