Rapportera inlägg

Valt inlägg:

På spåret är ett program som gett oss stor behållning under många år, och vi har nog blivit lite bortskämda med kunniga deltagare. De nya programledarna tycker jag också är personer som väcker förväntningar och som man gärna lyssnar till. Nu hade jag tyvärr inte möjlighet att följa nystarten men det var tydligen ingen förlust. Undrar över det här med allmänbildning - jag kopplar det till utantillkunskaper - kan det ha med nya tidens teknik att göra mån tro. Jag menar att på "den gamla goda tiden" nötte vi in kunskaper på ett annat sätt för vi hade inte en dator där vi blixtsnabbt hade alla världens svar på alla världens frågor. Det handlade verkligen om att nöööta in kunskaperna. Den obligatoriska psalmversen som skulle rabblas som ett rinnande vatten var dag var sannerligen ett gissel, men kanske en nyttig gymnastik för hjärnan. Man kan väl också säga att mattematiken blivit eftersatt med anledning av miniräknaren. Inte lägger de unga, och kloka, eleverna energi på att traggla multiplikationstabeller när några enkla klick på räknaren ger svaret. Och rätt svar! Ja, inte vet jag, men man kan väl undra.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?