Valt inlägg:
#8/ Janne B, jag har samma uppfattning, om lokaltidningarnas ivriga intresse alltså. Stora foton på traktens söta, fräscha flickor visas långt i förväg. Förvillande likt en skönhetstävling, men med ideella inslag som gör det väldigt hedersamt att bli den utvalda, så för min del får traditionen gärna fortsätta. Men visst förstår jag om Birgittas söner är måttligt intresserade. Att vara stjärngosse i klänning och "dumstrut" på huvudet är kanske inte så tufft. Gissar att det t.o.m. kan orsaka mobbning - men enligt folktron var Lucianatten från början, för så där en 300 år sedan, synnerligen tuff. Då var alla möjliga farliga och övernaturliga väsen i rörelse. Och för några år sedan började en ny tradition av Luciafirande ta form. Man kunde läsa att polisen fick sätta in extra resurser för att leverera stupfulla barn till föräldrahemmet. Men, nu får man inte glömma att vi också då och då får glädjande besked om att drickandet MINSKAR bland de unga. DET är rolig läsning. Våra ungdomar ÄR fina!!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?