Valt inlägg:
Vi måste i stället se till att alla jordens kvinnor har tillgång till de bästa preventivmedlen o tidiga gratis aborter.Så kan jag tänka mig ett bonussystem åt de som avstår från barn i någon form.Ge dem de attraktivaste utbildningarna eller ekonomisk bonus.Lev flera i kollektiv så har många glädje av barnen.Vi är 8 vuxna här som har glädje av 3 barn.Om flera kvinnor lever polygamt som jag gör behöver inte make 2 ha egna barn:de finns redan. O inte minst:inför någon form för pension i de länder där man måste ha barn som en försörjning på ålderdommen.För detta är det som kommer att bli människans undergång:det är allvarligare än de flesta krig o konflikter som pågår.Men det kräver offer av oss.Kanske de som avstår barn ska få förtur till arbeten på dagis och som lärare om de vill umgås med barn? Vi får vara generösa med barnen:låt en barnlös vännina bli delaktig i ditt barns liv.Det är dessutom en trygghet för barnet.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?