Valt inlägg:
Leif -A Smultronstället och det sjunde inseglet tillhör även de mina Bergmanfavoriter. Förhållandet mor-dotter är komplicerat.Du har väl hört det gamla ordspråket:"En son är din son till en hustu han tar/men din dotter är din dotter i alla sina dar/" Det låg i kvinnorollen att döttrarna skulle ta hand om sina gamla föräldrar o att deras barn liksom stannde i familjen medan sönerna ofta klev in i en ny familj där hustrun ,någons dotter,ville ta hand om o fira högtider med sin familj.Eftersom min son varit en otrolig kvinnokarl har han aldrig hunnit in i någon annan familj utan tagit med sina flickvänner hem hit.Så hade han ett förhålande som höll i 2 hela år o fick en dotter.De hade delad vårdnad men dotern bodde hos min son de första 12 åren.Nu har hon flyttat till sin mamma för att ge henne en chans.Tråkigt nog är henens morfar död o mormodern gammal o sjuk så det blir vi ändå som blivit henns "förstafamilj" förutom sin mamma.Nu har sonen äntligen haft ett 10 år långt förhållande med 2 underbara ungar.Men för några år sedan dog deras morfar ganska ung under en rutinoperation och förra året dog deras mormor,oxå ganska ung, i en sjukdom med snabbt förlopp.Så de har mig o Rolf,farmor o farfar ,samt Roland,min andre make,som extra farfar.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?