Valt inlägg:
#21. Njaa, nu skriver jag faktiskt om föreställningen om den japanska "nationens" överlägsenhet. Och att så har varit fallet har jag rätt bra på fötterna för att säga. Sen är det mer subjektivt om det fortfarande är så. För övrigt kan det väl inte ha undgått någon intresserad att Japan haft problem med att erkänna skuld vad gäller krigsförbrytelser. Det trodde jag var allmänt bekant som inte behövde vidimeras ytterligare. Bla har nästan alla premiärministrar i Japan ju fått kritik från främst Kina och Japan för feghet i den frågan. Och så det här med atombomber. Jo, jag vet att talar man om Japans krigsförbrytelser eller vad som helst om Japan bör man enligt vissa, som någon sorts "å-andra-sidan-argument", när det gäller kritik, också diskutera den frågan, gärna ur ett amatörpsykologiskt perspektiv. Men det överlåter jag helt medvetet åt andra, för jag vet hur lätt en sådan diskussion spårar ur.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?