Valt inlägg:
Du gjorde mej inte besviken Lars Nilsson!! ... Alla har väl hört talas om Sven Jerrings klassiska direktreferat från OS-turneringen i fotboll, Berin 1936. Under matchen Sverige-Japan utropade Sven Jerrings sina axelterade ord:"japaner, japaner japaner" Den historien säger en hel del om den japanska mentaliteten. Har de bestämt sej för att vinna så gör de banne mej det. - Jag har alltid beundrat allt det som Lars räknar upp i sin utmärkta presentaton av det Japanska kynnet - man kan faktiskt använda Lars text som facit i ämnet. Personligen är jag väldigt attraherad av deras prydliga, avskalade interiörer, så otroligt skönt med denna prylbefriade, fräscha omgivning som gör att man helhjärtat kan ägna sej åt fascinerande tecermonier och rituella bad. Som tecknare är jag givetvis hekfrälst på deras Mangateckningar med serier som också visar vad som rör sej på insidan av en japan ... och japanskt kalligrafi som är enastående i sitt slag för att komma in i en djupare andning ... Om man nu får lov att ha en egen teori om japaners är så framgångsrika så är min denna: Japaner är mestadels små nätta , eteriska varelser, det är en bra grogrund för "vinnarskallar" - så väldigt skönt att visa att storleken inte har någon betydelse ...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?