Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Uno Hansson, applåd!!! Du är den första jag upptäckt som presenterar en idé om en lösning av krisen på arbetsmarknaden. Något som jag verkligen saknat bland alla i övrigt mycket intressanta och läsvärda texter på Sourze. Dessutom verkar dina tankegångar förnuftiga och väl värda att titta närmare på. Du beskriver utförligt fördelarna med att hyra istället för att köpa. Eftersom jobben med tillverkning minskar måste de öka inom tjänstesektorn. Självklart, tycker jag! Internet, säger du, har förenklat möjligheten att beställa från olika s.k. hämtställen. Det genererar gott om arbetstillfällen ... när det gäller att hyra kommer jag osökt att tänka på det här med hushållsnära tjänster därifrån slirar tanken över till Anna Ankas amerikanska hushållsmodell med en hel stab av tjänstefolk Kanske måste vi överge den svenska gör-det-själv modellen ... Visst har vi kunnat leasa både bil och TV, men tar man del av ditt förslag, Uno, så är det lått att inse hur ett förändrat synsätt skulle kunna bana väg för nya jobb och samtidigt ge oss mer tid att få nöje av den nya upplevelse-industrin.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?