Valt inlägg:
# 17 / Denna gång har jag inte träffat på någon ungdom här på Sourze - eller kanske de unga uttrycker sej så moget i dag så jag inte lagt märke till någon med låg ålder ... Men förra gången jag hittade hit, 2003, då gjorde Sourze en satsning på att få unga intresserade genom att erbjuda dem att skriva gratis - vi betalade nämligen en liten summa för att få se våra alster i tryck. Hur som helst, jag blev fly förb. över de vuxnas sätt att behandla vårt framtida hopp och skrev texten "Apropå Simon 13 och arg" http://www.sourze.se/Apropå_Simon_13_och_arg_10279102.asp Personligen tycker jag nämligen det är ytterst viktigt att vi behandlar och tilltalar unga människor så som vi själva vill behandlas. Och tro mej, de förstår väldigt mycket. Fööör mycket!! ... Språkavveckling, säger du - Ja nätspråket börjar sätta spår, inte minst i dagspressen. Och vi skriver talspråk utan att rodna. Undrar vad en språklärare anno 1947 hade tyckt om att läsa ett sourze-inlägg i dag ...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?