Rapportera inlägg

Valt inlägg:

# 12 / Jag tror absolut att du har rätt GunnarL! Janne B också förresten! ... Dom som väljer att bruka vår jord och djuren som lever därpå har en mentalitet som jag är väl förtrogen med. Uppvuxen på ett litet lantbruk i Södermanland på 40-talet fick man det med modersmjölken: omsorg om livet och allt som växer - men, som du säger, det duger inte att gråta när grisen slaktas fast det gjorde jag förstås en gång Min far var visserligen väldigt känslosam för att vara manfolk på den tiden, men det var inte därför han lät den gamle draghästen Olle fortsätta sitt liv med att röra sej fritt i markerna. När han pensionerades och blev ersatt av en stilig, ung och stark arbetshäst visade det sej nämligen att Olle var den perfekta "barnvakten" till mej. http://hem.bredband.net/b126013/page33.html Vi strövade fritt Olle o jag. Råkade jag traska för långt hemifrån enl. Olles tycke så gnäggade han ihärdigt tills mor kom springande och ändrade min kurs bort från den farliga brunnen eller bäcken. Och tvärtom, om mor varken hörde eller såg oss ropade hon på Olle och han svarade ... Nu halkade jag också bort från ämnet - men vaddådå ... Och nu ser jag att Janne halkat in på kräftor som får nya minnen att poppa upp i mitt sinne ...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?