Valt inlägg:
Utforskaren; Vad tror du själv om invandrare som kommer hit? Tror du ens man tänker så långt så man ska utgöra ett hot mot det svenska samhället? Visst finns det dem som kommer för att just skapa bråk, men den stora delen kommer hit för att de är tvugna. De har inget annat val. Många hade hellre viljat bo i sitt hemland,tro mig det är inte av fri vilja man kommer.
Att du skriver att man automatiskt tycker synd för att man flytt från ett krig, eller för att slippa värnplikt o.s.v. Ja det är synd,verkligen synd. Många svenskar kan inte förstå hur det är. Ni har inte haft krig under lång tid. Tänk dig själv om du skulle behöva fly nu, utan kläder,pengar o.s.v Det enda du har med dig är hoppet, hoppet om ett bättre liv. Jag förstår var du vill komma, men det är inte vi som är rädda för att umgås med er ,det är ni som är rädda för oss!! Det beskriver du tydligt i ditt inlägg" vi måste veta vad och hur invandrare tänker ... " Vi tänker mer eller mindre som er. Vi bor i ert land vi är anpassade och många har smält in bra. Bara för ett fåtal muslimer är terrorister behöver du inte dra alla över en kam. Islam är ju den andra största religionen i Sverige, hmm med tanke på hur farliga vi är borde det inte bli en terrorattack varje dag? Eller låt mig tänka hur många terrorattacker har vi haft i Sverige, hmm? Fråga dig själv det.Våra föräldrar arbetar
många vi går i skolan och sköter oss. Vad är det då som skiljer oss från er? Ju mer du skriver och pratar om att man ska tänka hur invandrare tänker och vad de tänker, desto större glapp skapar du. Ju mer du särskiljer muslimer från andra desto större problem skapas!Och är det så konstigt att många är våldsamma? Vi kom från ett krigsdrabbat område, ingen demokrati i landet allt är bara kaos. Många har svårt att anpassa sig här, för Sverige är ett för bra land. Dem är inte vana vid att behandlas så som dem blir.Och som du säger att vi påverkas av USA, är det inte amerikanerna som är det största hotet? Hade dem inte börjat hade det aldrig blivit någon 11 september. Och det du skriver om Muhammed-bilderna , så är det haramalltså förbjudet att publicera bilder,teckningar vad som helst som är en avbild av Muhammed.Där har du svaret, är du troende muslim så följer du Koranen, och i Koranen står det att det är förbjudet.
Men jag orkar inte skriva mer du visar bara att du inte tål muslimer , fine men kom ihåg behandla andra som du själv vill bli behandlad!!!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?