Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Terroc ok jag förstår. Vi har en ständigt tyckande om allt mellan himmel och jord som gör oss smått förvirrade vad vi ska tro på. Vi kan ta den enskilde invandraren som har kommit till vårt land, då kan vi försöka sätta oss in i vad som rör sig i hans huvud, som vi inte kan men vi tycker automatiskt synd om honom för han har uppgivit att han har flytt ifrån något krig eller av helt personliga orsaker kanske som jagad brottsling i hemlandet eller för att slippa värnplikt eller är en desertör m.m. Men han kanske är som de flesta, som är bekvämlighetsinvandrare och vill låta sig försörjas, skälen kan vara många som du förstår. Men åter till hans situation hur han har tänkt sig vad han ska göra i vårt land, vi skulle nog lite pr mans fråga oss hur invandrare tänker egentligen, vi utgår ganska ensidigt ifrån hur vi tänker oss om dem. Jag tror att det är hög tid att sätta sig in i "vad och hur" invandrare tänker för att kunna förlika oss med dem, även om många av dem inte vill umgås, med oss hemska svenskar som är rasister som politikerna påstå. Faktum är, att en hel del invandrare törs inte umgås med oss i räddslan att vi skulle vara rasister? för man en sådan politik lär vi aldrig få bukt med vårt eget synsätt och fördomarna haglar som vanligt för och emot, men att bli eniga är det inte tal om, tack alla goda politiker som förstört för invandrarna som tror att svensken är typisk rasist till sin läggning. Personligen känner jag inte någon i min umgängeskrets som skulle vara rasist.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?