Rapportera inlägg

Valt inlägg:

39 mfl Jag tänker aldrig fel, jag tänker enligt mina förutsättningar som är tämligen vidsynta och erfarna på området. Däremot händer det att jag överskattar andra debattörer liksom sourze. F.ö. har jag mer erfarenhet av muslimska länder än de flesta här. Att vi skall kunna kämpa mot 1 miljard muslimer med små fanatiska anti-islamföreningar med 20.000 i kassan är rent nonsens och dessutom förstås kontraproduktivt. Men visst finns det problem. En hel del av eländet beror på låsningen Israel/palestinier. För 30-40 år sedan fanns annars inte mycket av extrem islamism, tvärtom. En del annat kan tillföras kolonialismen eller spelet USA-Saudiarabien. Och visst spelar religionen roll. Här måste någon nog hända, som involverar ansvarstagande från BÅDE judar och muslimer, hinduer och katoliker och alla andra som tror att den egna religionen, eller politiken fortfarande kan komma i första hand. Global upplysning!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?