Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Birgitta / Helt riktigt, tycker jag. Julen vill man längta efter. Personligen längtar jag efter barndomens jular med massor av snö. Särskilt minns jag mors bestyr med julkorven som skulle tillverkas och den torkade fisken som fick skjutsas hem från affären med spark. Fisken skulle sedan blötläggas och få vattnet i baljan regelbundet bytt. Förberedelserna var själva julen. När aftonen väl var inne så gick den så rasande fort och vipps var julen över ... Så känner jag än i dag - det är första advent som betyder mest för mej. Att tända ljusen i fönstret för första gången plockar fram samma förväntan som den jag upplevde i skolan som barn. På lördagarna under advent använde vi "Roliga Timman" till att tända ljuset och fantisera om det underbara som skulle komma ... Håller faktiskt med dom som säger att det inte är målet som är huvudsaken, utan vägen dit.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?