Valt inlägg:
forts Det passade barnen när de reste om vintrarna.Jag minns en oktoberdag som vi hade julafton här med julgran ute o allt.Folk undrade möjligen men Dottern o svärsonen skulle vara borta ett halvår så.. sedan när de fick familjeband genom sina partners som firar jul när andra gör det har det passat jättebra. Det blir det ingen konflikt om vems föräldrar de ska åka till.Jag har givit barnbarnen var sin Titel när de föddes.Först kom farmors lilla Groda.Sedan kom lilla Guldhjärtat.Efter det kom prinsen följd av mormors lilla prinsessa.Nu är det en liten riddare oxå ;bara lille m har ingen symbol ännu:jag måste se hur han blir först.Så jag klistar på en groda,eller ett guldhjärta,eller en liten prins med krona.Det förtsa barnen gör vid julkfirandet så dyker de på pakethögen o sorterar ut mina de kan ingen ta fel på och sedan sitta o kolla vad det liknar:är det en prins eller riddare? Räknas en groda med krona till grodan eller prinsessan? Eller är det kanske en pojkgroda o då kan han ju vara prins? Jag är tacksam för att jag får paketeringshjälp.Det är ett jätte jobb men så kul.De får lika fina inpackningar på födelsedagar.Jag trode jag var ensam om min galna last tills jag besökte en av mina systrar:exakt likadant där! JUl på barnhem hade varit rätt grått.När Rolf kunde åka i bil efter första stroken -03 åkte vi till hans hemstad o för första gången mötte jag H som varit hans fästmö men nu var änka.Hon sade: Nu Rolf:nu har jag slutet med julgran. O jag fick se Rolf rodna vackert: mja vi har en ..du vet barnen ..barnbarnen . hm...:
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?