Valt inlägg:
Det kanske inte är värdar och grannar som har fördomar och en för mig dålig attityd mot människor, det kanske är du som sprider dem. Du verkar snarare vara problemorienterad än lösningsfokuserad. Jag själv är vad vi kallar ett institutionsbarn, har knarkat i över 35 år av mitt liv, varit hemlös på Stockholms gator i över 20 år. Men då jag blev tilldelad ett tryggt hem och inte något modernt "koncentrationsläger" för "såna dära" gavs också möjligheten till att förändra det liv jag levt. Jag skrev på ett eget kontrakt efter 16 månader och nu fyra år senare bor jag fortfarande kvar utan ett enda klagomål från grannar. Med ett stöd som bygger på människans behov och på när individen behöver det öppnas dörrar som annars är stängda. Ett stöd kan väl inte byggas på att det bara finns när "stödjaren" har tid att komma, då blir det kontroll. Angående de kategoriboenden du nämner, så finns ingen som helst forskning som säger att det är till någon hjälp för de människor dessa byggdes upp för. Hur kan vi överhuvudtaget komma på en så idiotisk idé, att tro människor i utsatthet skulle kunna stödja varandra till något annat än det som gjorde att de placerades där. För dessa "iställetförboenden" är inget annat än en förvaringsplats för människor, där dessutom de "förträffliga" och "goda" tjänar pengar på misären.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?