Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Janne:Det finns förtrollande sagor o myter i bibeln! Tänk bara på Daniel I Lejongropen.De tre i den brinnade ugnen.Jona o valfisken.David o Goliat.Jezebel som åts upp av hundarna även om man inte förstår varför just då. Jag har i en kristen bokhandel inhandlat ett antal barnböcker med bibelns fabler eller liknelser.Först hade sonens barn dom.Nu ärvs de av dotterns.Ett handlar om det förlorade fåret,ett om Jona o valfisken och om alla de där sakerna som man bör veta.Jag vill inte ha barnbarn som inte förstår mig när jag pratar om en Judaskyss,en Jobspost osv.Efter över 1000 år är de där sägnerna en del av vårt svenska kulturarv.Hela vår nuvarande lagstiftning kommer ändå ifrån bibeln.De barn jag är mormor åt har en farfar som föder upp får efter pensioneringen så de älskar just den om det förlorade fåret.De förstår den så väl.Deras farfar går oxå ut o hämtar in "förlorade" får som måste flaskuppfödas.Då hjälper det inte om alla de andra lammen får di.Så vill jag självklart att de ska känna till de andra världsrelgionerna men det tar jag några år senare.För sonens barn är det viktigt att de känner till en del om Islam för deras morfar var muslim.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?