Valt inlägg:
Janne:
Jag vistades hos fostermammans gamla mamma på somrarna.Den kärringen var en häxa:det var enda gången jag tyckte synd om fostermamman o hennes 2 systrar,båda runt 60, o med barnbarn,som fick springa som slavar dagen lång .Jag var ju bara fosterungen som befarades kunna smitta hennes barnbarnsbarn med någon skamlig sjukdom :Inte fick jag äta med de andra vid matbordet och inte leka med dem heller.Men där fanns en enorm bibel med många bilder i o så Göteborgsposten så jag började pröva mig fram med bokstäverna. Till hösten när jag fyllde 5 var jag en pest för min fosterpappa:jag mötte honom i hallen o sträckte fram tidningen:Läs! O han visade mig bokstäver o ord.lite i taget.Men det var nog först i söndasskolan jag lärde mig läsa helt utan besvär efersom de böcker min fröken lånade mig vara avsedda för just barn.När jag började skolan vann jag en uppsatstävling i första klass o fick veta att det fanns böcker för barn!Jag vann en barnbok! Jag gick direkt hem o låste in mig på toaletten o läste ut boken:Fem söker en skatt.Så läste jag den igen o igen tills jag fick veta att det fans ett skolbibliotek! !
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?