Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Janne B, Du uttrycker förundran över hjälp till St Petersburg. År 1991 sände jag i chartrat plan dåvarande biståndsministern Alf Svensson jämte stora mängder mat till St P med borgmästaren som mottagare. Man skulle öppna lågprisaffär där för behövande och behållningen skulle gå till att finansiera kolonilotter åt fattiga. Borgmästaren snuvade svenska regeringen på alltsammans och med de pengarna jämte dito från hjälpsändningar från Tyskland flydde han till Paris. Jag har på regeringens uppdrag år 1992 fixat teofillin råvara för tillverkning av astmamedicin för 9 miljoner kronor till Ryssland. Denna luftrörsvidgande medicin hamnade i det då krigförande Serbien och användes där av soldater för att öka stridskapaciteten. Jag kan dokumentera båda ovanstående påståenden. Så viss felanvänds mängder av bistånd samtidigt som vi på hemmaplan känner oss duktiga!!

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?