Valt inlägg:
Nej jag talar om alla arbeten som i dag utförs av invandrare i sverige som tillför en hel del värden till det svenska samhället och som tillför skatt till svenska staten - kiosk och närbutiker, små taxiföretag, taxiförare och värdfolk innom kollektivtrafiken mm. Många av dessa sysslor vill inte etniska svenskar ha pga för dålig lönsamhet. Det är dock sant att de i dag tillgänliga fängelseplatserna till övervägande del är upptagna av personer med invandrarbakgrund - men tror du inte den siffran skulle vara annorlunda om integreringen i det svenska samhället skulle ha skötts bätre, och att gettoiseringen hade motverkats, samt att inskolningen till det svenska samhället kompletterats med en del motprestationskrav. Du ska inte tro att jag är rädd för att diskutera politiskt inkorekta frågor, men jag föredrar att göra det utan fördommar och förutfattad mening. Jag känner så mycket chyst folk med utlänsk bakgrund som inte stämmer in på de summariska tillviten som förekommer i den tämligen grovkorniga gröt som kommer från en del håll där grundargumentet i de flesta fall verkar vara att man bestämt sej för hur det är utan att verkligen veta att det är sant - eller att ta hänsyn till att det bara är en del av sanningen man försöker få att se ut som den enda rätta. Personligen är jag inte inne på det spåret - jag vill se helheten och angripa problemen utan att vara alltför enögt kattegoriserande.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?